Mindfulness & Compassie

Spanning en stress als uitdaging

U kunt uw stresservaringen negatief bestempelen, maar u kunt er ook uw voordeel mee doen en het zien als een uitdaging om meer en meer uzelf te worden en uw leven te leiden zoals u dat wilt, zonder druk van allerlei ballast.

Gespannen

Er is positieve en negatieve stress. We kennen het allemaal wel. Positieve stress: een soort opwinding die u alert maakt en beter doet presteren. Negatieve stress: onrust, die voor verlamming of juist hyperactiviteit kan zorgen, spanning die contraproductief is als u resultaten wilt boeken.

Teveel stress

Als u te lang onder stress staat en u, om wat voor reden dan ook, moeilijk of zelfs niet meer kunt ontspannen, kan stress leiden tot constant piekeren, voorbij glijden van uw leven, gedeprimeerdheid, prikkelbaarheid, slecht functioneren, zelftwijfel, relatiebreuk, ongelukken en op den duur zelfs tot schade aan uw gezondheid.

Aanhoudende stress

Aanhoudende stress kan uiteindelijk uitmonden in overspannenheid, depressie, burn-out, chronisch vermoeidheidssyndroom (cvs), fibromyalgie, KANS (vroeger RSI) of andere ziektes.

Grenzen

Als u last heeft van stress in uw leven of werk en u wilt daar wat aan doen, dan zult u uw grenzen moeten leren kennen en moeten leren daar niet over heen te gaan. U zult de signalen van uw geest en uw lichaam moeten leren kennen, serieus moeten leren nemen en er oprecht naar moeten leren luisteren en handelen.

Mogelijkheden

Daar is de mindfulness- en/of compassietraining, zoals die door Andere Blik gegeven wordt, uitstekende methodes voor. Ook coaching en counseling van Andere Blik zouden uw stress op dit moment misschien het meeste kunnen verminderen.

Van gedachten wisselen?

Als u niet weet wat het beste op dit moment bij u past, kunnen wij dit samen exploreren, zodat u het beste uit uw leven kunt halen.

Interesse?

Neust u eens verder bij de diverse mogelijkheden, of bij de ervaringen. U kunt ook vrijblijvend contact met mij opnemen.